MartinBakar

Det ska inte bara smaka bra, det ska ju va' gott också! Matbloggstoppen

Brödbak på en regnig dag!

Kategori: Allmänt

Godeftermiddag. 
Vad kul att så många kollar in på bloggen! 
 
Idag när det inte är det bästa vädret är det lika bra att baka lite BRÖD! 
Så det gjorde jag efter lunch. Det blev ett bröd som jag har växt upp med hela mitt liv, men som jag aldrig haft receptet på. 
 
Jag får inte heller skriva ut receptet. Men det är ett normalt recept!
 
Såklart, som alla andra bröd måste det jäsa. 30 + 30 minuter.
 
Brödet efter första jäsning.
 
 

 
Bröden efter att ha varit i ugnen.
 
 

Om man kan baka några bröd kan man nästan baka alla. De flesta bröd bygger på samma principer. Sen när man väl kan de, så är det bara fantasin som sätter stopp för vad du kan göra. Man kan ha i nötter, frukt, olika sorters mjöl och mycket, mycket mer. Bröd kan varieras på de allra flesta sätt. 
 
 
 
Laga & Njut!

Kommentarer

  • Lo säger:

    Åh vad gott! tror att jag kommer hen på fika hos dig snart ;)

    Svar: haha det kan du göra ;)
    Martin Jönsson

    2012-08-25 | 18:09:21

Kommentera inlägget här: